-
ESCATENFRDEPT
Accés candidats


NOTÍCIES

RSS
18/04/2017

7 claus per trobar feina a través de xarxes socials

Les xarxes socials s'han convertit en plataformes cada vegada més usades no solament en la nostra vida personal, sinó també en la professional. Linkedin és, per excel·lència, la plataforma professional més important amb més de 100 milions d'usuaris registrats en 2017. Però les xarxes socials professionals no són les úniques en les quals podem trobar ofertes de feina, Facebook, Twitter i Instagram estan creixent també com a punt de trobada entre demandants d'ocupació i consultors. 

De fet, el Smartphone és el principal canal que utilitzen tots els candidats menors de 55 que es troben en cerca activa d'ocupació, per això la recerca d'ofertes laborals a través de xarxes socials ha augmentat fins a un 78%, segons un informe realitzat per l'Escola de Negocis de la Innovació i els Emprenedors (IEBS). 

El perfil personal és el més utilitzat a les xarxes socials, deixant de costat el professional que podem tenir en Linkedin. Però independentment de la xarxa, si estem buscant treball a través d'elles és important saber com és el nostre perfil i treballar-ho. 

  1. Conèixer la nostra reputació online és molt important per plantejar-nos com enfocar el nostre perfil en xarxes socials. Per poder saber-ho pots introduir el teu nom complet en el cercador de Google i allí t'apareixeran les cerques més rellevants. Així, podràs conèixer què poden veure de tu i com enfocar els teus perfils. Recorda que el procés d'indexació en el cercador triga més de 15 dies. 
  2. Canviar la manera d'entendre el procés de cerca activa. Buscar treball a través de xarxes socials no té res a veure amb lliurar el teu currículum presencialment. Per això, has d'entendre que el procés de selecció a través de la xarxa social és diferent pel que hauràs d'aprendre a configurar el teu perfil adaptat a la digitalització en les plataformes online. 
  3. Crear presentacions digitals del teu perfil. La targeta és l'element més utilitzat en les presentacions en persona, però també es pot aprofitar el sentit de l'acció i adaptar-la al format digital. Pots comparar què tipus de plataformes hi ha al mercat (domini propi, landings de presentació, targeta virtual) i decidir què prefereixes usar. 
  4. La fotografia segueix tenint un paper important. El nostre consell és que utilitzis una foto professional distesa perquè així pugui servir-te tant per a l'àmbit personal com per al professional. Si la imatge és massa informal pot donar una mala impressió als professionals de selecció de la companyia que està realitzant el procés. 
  5. Pots seguir a empreses que t'interessin. Companyies en les quals t'agradaria treballar per estar al dia de les seves actualitzacions i possibles llocs de treball que poden encaixar amb el teu perfil professional. També pots seguir a líders d'opinió del sector o sectors que més t'interessin. 
  6. Evitar parlar de temes sensibles. Sempre has de parlar amb respecte i educació en totes les teves actualitzacions. Tot el que fas en xarxes socials forma part de la teva marca personal, i sempre és millor treballar-la de forma positiva. 
  7. Sigues actiu en les plataformes on estiguis present. Un dels majors principis en el qual es basen les xarxes socials és la immediatesa, i per ser immediat s'han de realitzar publicacions de manera regular i continuada. Perquè una empresa pugui interessar-se pel teu perfil hauràs de mantenir un ritme de publicació estable. 

El més important en la cerca activa d'ocupació a través de plataformes com les xarxes socials és no desanimar-se. Es tracta d'una forma no convencional de cerca de feina, i al principi pot resultar més difícil que la tradicional. Només es tracta de pràctica i insistència. Si aconsegueixes mantenir els teus perfils actualitzats correctament i t'interesses pels processos de selecció de les companyies on vols treballar l'oportunitat arribarà tard o d'hora.


Iman

C/Azcárate, 8-10 08223
Terrassa (Barcelona)